Toyota Celica GT4 ST205
MODEL / ROK:
Celica GT4 ST205 JDM ("WRC")
SILNIK:
Celica GT4 ST205 JDM ("WRC")
Układ Wydechowy 3” Blitz
EBC Greedy
Wskaźnik doładowania AEM
Kierownica OMP
Felgi Ultralite White
Czarne rajdowe chlapacze
ELEKTRONIKA:
EcuMaster DET3 jako FIT kupiony, zamontowany i wystrojony przez Chester Ecu-Tune
MOC:
seria: 242KM & 302Nm
po modyfikacjach: ~300KM & 400Nm
O modelu:
Najbardziej wyrafinowanym wcieleniem Celiki szóstej generacji /ST205/ była wersja GT-4 z dwulitrowym silnikiem (3S-GTE) o mocy 242 KM. Motor ten stanowił rozwinięcie poprzedniej jednostki znanej z Celiki ST 185 GT4. "Produkcja i sprzedaż tego modelu Toyoty wynikała z przepisów regulujących udział producentów samochodów w rajdach. Dlatego jego właściwości jezdne i silnik były ugrzecznioną wersją samochodu rajdowego.
Wersja GT4 wizualnie wyróżniała się zupełnie innym przodem z masywniejszym zderzakiem oraz wyraźnymi przetłoczeniami na pokrywie silnika. Linia boczna i tył były wspólne dla wszystkich wersji Celiki z tym, że „rajdówkę” w wyposażeniu seryjnym zdobił tylny spoiler (dostępny jako opcja w pozostałych wersjach).
Celica GT4 we wnętrzu zupełnie nie przypomina ascetycznego samochodu rajdowego. W wyposażeniu seryjnym oprócz wszystkich elektrycznych gadżetów znanych z 2-litrowej wersji GT znalazły się ponadto : skórzana tapicerka i kierownica, dodatkowy wskaźnik na desce rozdzielczej, klimatyzacja oraz szyber dach. Mniejszy w GT4 za to był bagażnik. W końcu gdzieś trzeba było upchnąć napęd tylnej osi oraz większy zbiornik paliwa (68 l)
Turbodoładowany silnik 2.0 generował 242 KM osiągane wysoko, bo przy 6000 obr./min. Kierowca miał do dyspozycji maksymalny moment obrotowy na poziomie 302 Nm przy 4800 obr./min. Jednostka napędowa mieściła 5,2 l oleju, który producent zalecał wymieniać co 7,500 km lub co 6 miesięcy. Napęd przenoszony był przez 5-stopniowa ręczną skrzynię biegów na 4 koła z lekkich stopów o szerokości 7,5 JJ wyposażonych w opony 215/50 R16.
Mechanizmy różnicowe (tylny i centralny dyfer) gwarantowały optymalną trakcję w każdych warunkach. Całość potrafiła ruszyć z miejsca i rozpędzić się do 100 km/h w czasie 6,1 s (dane katalogowe). Prędkość maksymalna wynosiła 240 km/h.
Większe niż u pozostałych wersji Celiki były hamulce wyposażone w 6 czujnikowy sportowy ABS i 4 wentylowane tarcze hamulcowe. Średnica tarcz hamulcowych wynosiła 315 mm. Celica GT 4 dostępna była tylko w 4 kolorach nadwozia : biały, czerwony, srebrny i czarny."
Fragment pochodzi z http://www.toyotaclub.hg.pl/celicaa.htm
Auto opisane jest na stronie: http://rado.ultime.pl/