Nowości

SALONOWE GSI C20XE na ITB

To auto nie zna dnia ani godziny kiedy otrzyma kolejną porcję modyfikacji. Właścicielowi tej ślicznej astry każdego dnia przez głowę przechodzą setki pomysłów co zrobić by jego samochód jeździł jeszcze szybciej i wyglądał jeszcze lepiej. Jest to już nasze kolejne spotkanie i kolejne strojenie. Z naszej współpracy Paweł (właściciel auta) był zawsze zadowolony, stąd też i tym razem nie mogłem zawieźć oczekiwań tego pasjonata motoryzacji. W aucie od ostatniego strojenia główną modyfikacją był montaż ITB oraz ostrzejszych wałków rozrządu z regulowanymi kółkami, obróbce została poddana również głowica. Wynik jaki udało nam się wygenerować to 206KM i 225Nm co jest rekordem w naszym kraju jeśli chodzi o cywilną wersję kultowego silnika C20xe. Wynik byłby zdecydowanie wyższy jednak przy obecnym sterowniku jakim jest DET2 nie mieliśmy możliwości podniesienia odcięcia, co zdecydowanie zwiększyłoby generowaną moc. Niebawem jednak kolejne modyfikacje i z pewnością jeszcze lepsze rezultaty! Jest to auto, które na ulicy zaskoczy nie jednego fana japońskiej motoryzacji.

CZARNY ŁABĄDŹ Z MOCNYM SERDUCHEM


MAZDA MX5 Z WIATREM WE WŁOSACH

Tym razem na strojenie przyjechał piękny egzemplarz Mazdy mx5. Auto dopieszczone i doinwestowane pod każdym względem, pięknie błyszczący lakier, obszyte skórą wnętrze oraz nienaganny porządek pod maską! Sympatyczne małe autko z dużą turbiną w postaci Borg Warnera generuje moc 240KM dzięki czemu można się tym cabriolecikiem sprawnie poruszać :). Auto dotarło do mnie z zamontowanym Ecumasterem DET3 w Trybie Fuel Implant i zostało wystrojone na doładowaniu 0.6 bara. Booościk prosi o więcej, ale na to może jeszcze przyjdzie czas, jak zapowiada Łukasz - właściciel mazdy.

SUBARU IMPREZA STI CZYLI PERFEKCYJNY REMAP BLOBA

Tym razem zajęliśmy się strojeniem Subaru Imprezy STi z dwulitrową jednostką pod maską. Piękne, wspaniale prowadzące się auto które już jako zupełnie seryjny egzemplarz sprawia wiele frajdy z jazdy zarówno pod względem perfekcyjnego prowadzenia jak również przepięknego dzwięku silnika boksera. Niestety osiągi seryjnych ezgemplarzy nie rzucają na kolana, dlatego zdecydowaliśmy się na montaż przelotowego układu wydechowego oraz zapadła decyzja o strojeniu. Auta po 2000 roku posiadają inteligentne i rozbudowane komputery, podjęliśmy się więc remapu za pomocą seryjnego ECU. Samochód w końcu ożył i sprawia zdecydowanie więcej frajdy niż przed remapem. Doładowanie zostało ustawione na 1.45 bara. Moc auta to 349KM i 435Nm. Samochód na 1/4mili osiągnął czas 12,6s


200SX S13 W KOLORZE SŁONIOWEJ KOŚCI

Nissana Piotrka znam od dawna, miałem okazję stroić to auto na kilku setupach, zawsze jednak samochód bardzo dobrze był przygotowany pod względem mechanicznym. W aucie zamontowano przepływomierz z 300ZX, wtryskiwacze 550, zewnętrzną pompe paliwę paliwa oraz turbo GT30. Samochód został wystrojony za pomocą Nistune na doładowaniu 1.2bara.

MANTA NA CHODZIE


SZYBKIE GSI W STANIE SALONOWYM

Opel Astra GSI 16v, czyli marzenie niejednego fana motoryzacji lat 90. Dzisiaj większość z egzemplarzy boryka się z problemami blacharskimi oraz siwym dymem w układu wydechowego. Tego typu problemy jednak nie dotyczą auta Piotr Szczepański który posiada egzemplarz w niespotykanym stanie. Auto przeszło gruntowny zabieg odmładzający, wiele elementów zostało wymienionych na fabrycznie nowe z salonu dzięki czemu astra stała się jeżdżącym eksponatem muzealnym. Ciężko uwierzyć, ale auto posiada lakier w stanie jakiego może mu pozazdrościć większość samochodów w dniu wyjazdu z salonu (zdjęcie nie były poddawane obróbce). Przeprowadzone modyfikacje przy silniku to kolektor wydechowy oraz ssący firmy lexmaul, układ dolotowy dbilas, wałki newman 272, sportowy układ wydechowy oraz samodzielnie obrobiona przez właściciela głowica. Auto zostało wystrojone za pomocą Ecumastera Det3 oraz zmodyfikowanej pamięci eprom. Finalny efekt to 189KM oraz 211Nm. Dzięki takiemu wynikowi astra nie tylko pięknie wygląda, ale również żwawo potrafi się poruszać.

APETYT NA MOC

Po ponad pięciu latach bezawaryjnej jazdy ten egzemplarz Nissana 200sx wraca na strojenie już w rękach nowego właściciela i w nieco odmienionym wydaniu. Mało kto pamięta, jednak egzemplarz Daniela to jedna z pierwszych sztuk tego modelu jakie poruszają się po naszych drogach. W aucie zaszło sporo modyfikacji w zawieszeniu, układzie hamulcowym oraz wnętrzu. Nas jednak głównie interesuje to co napędza tego 200sx’a. Pod maską nysy drzemie fabryczny silnik SR20det wzmocniony o przelotowy układ wydechowy, układ dolotowy z dużym intercoolerem, stożkowy filtr powietrza zamontowany na przepływomierzu z 300ZX oraz zmodyfikowany układ paliwowy o wydajniejszą pompę paliwa oraz wtryskiwacze Nismo 555. Turbina względem fabrycznej posiada takie same gabaryty, jedynie oparta jest na łożyskach kulkowych – model GT28R. Auto zostało wystrojone na doładowaniu 1.3 opadającym do 1 bara i uzyskało moc 340KM i 442Nm. Właściciel Nysy długo jednak nie wytrzymał i postanowił wprowadzić kolejne modyfikacje, tym razem pod maską pojawił się Garett GT2871 z AR wydechowym 64. Przy doładowaniu 1.3 bara wystroiłem auto za pomocą Nistune uzyskując wynik 340KM i 442Nm. Jestem przekonany, że nie jest to ostatnie słowo Daniela, szykuje bowiem kolejne zmiany które zagoszczą pod maską i pozwolą wykrzesać dodatkowe koniki spod maski Nissana.

Zachowana perełka w wydaniu STI

Aż trudno uwierzyć, ze STI Pawła to auto z 2003 roku. Subaru zachowane jest w absolutnie rewelacyjnym stanie, pod każdym względem wygląda jak jak niemalże nowy egzemplarz, co podkreślane jest w każym serwisie do którego udaje się paweł ze swoim cukiereczkiem. Tym bardziej cieszy nas fakt, że taki perfekcjonista zdecydował się na program w naszym wydaniu. W aucie Pawła jedyną w zasadzie modyfikacją jest przelotowy układ wydechowy H&S o średnicy 3". Na życzenie wykonaliśmy bezpieczny remap na seryjnym komputerze z fajnie wstającym turbo i doładowaniem 1.3 bara. Po wielu godzinach wspólnych testów, ustawień, tak aby auto perfekcyjnie jeździło udało się i właściciel może się w pełni cieszyć z osiągniętych rezultatów. Szacowana moc STI to 320KM i 380Nm.

PIERWSZE W PL 400KM NA SERYJNYM MOTORZE

Swoją przygodę z komputerami w samochodach zacząłem oczywiście od swojego auta, zniesmaczony poczynaniami niektórych tunerów. Dosyć miałem pretensji i narzekań na to jak kto komu co zrobił i wziąłem sprawy w swoje ręce. Zacząłem od zgłębiania tajników wiedzy Ecumastera DET2 na którym początkowo zostało wystrojone moje auto. Samochód posiadał standardowe modyfikacje dla stage 1, zastosowałem więc innowacyjne rozwiązanie w postaci adaptacji większych wtryskiwaczy z Subaru Imprezy 440ccm. Pomysł okazał się niezwykle trafiony (wystarczy spojrzeć ile obecnie nissanów jeździ na takich właśnie wtryskach). Auto po dołożeniu map sensora i zaworka w postaci N75 jeździło rewelacyjnie. Dysponowało wtedy mocą 310KM i 400Nm, czuć było duży moment obrotowy ale co mnie cieszyło auto paliło niewielkie ilości paliwa jak na tego typu auto. Później pod maską pojawiły się kolejne modyfikacje w postaci większej turbiny Garrett GT2871r, większego przpeływomierza z 300zx'a oraz wtryskiwaczy 550ccm ponownie z Subaru Imprezy:). Do szczęścia brakowało jedynie komputera, zdecydowałem się na montaż najpopularniejszego rozwiązania w UK, czyli montażu chipa. Niestety auto nie jeździło tak jak bym tego oczekiwał i ponownie nie byłem zadowolony z tego rozwiązania. Zainteresowałem się wiec bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jakim jest Nistune i wystroiłem auto za pomocą tego układu. Auto na takim setupie posiada moc 380KM i 500Nm co było najlepszym wynikiem osiągniętym na seryjnym bloku silnika Sr20DEt. W dodatku okazało się, że Nissan jest najszybszym 200sx'em w Polsce pokonującym dystans 1/4mili (12.56s). Auto na tym setupie nadal jeździ tak samo szybko oraz co najważniejsze bezawaryjnie!

ŻWAWY DZIADKOWÓZ

Tym razem pozytywnie zaskoczyło nas wolnossące auto Grześka, które zazwyczaj kojarzy się nam ze starszym Panem w kapeluszu. Ten niezawodny samochodzik z koncernu Toyoty wyposażony jest w silnik o pojemności zaledwie 1.4l z VVT-I dysponując fabrycznie mocą 97KM i 130Nm. Po drobnych modyfikacjach w układzie wydechowo dolotowym i strojeniu za pomocą Ecumastera DET3 udało się osiągnąć moc 130KM i 148Nm! Auto w połączeniu z 6 biegową skrzynią oraz dzięki modyfikacjom za kilka stówek zmieniło się nie do poznania i względem serii wygenerowało przyrost 33KM i 18Nm co jak na tak niewielkie modyfikacje jest naszym zdaniem rewelacyjnym rezultatem. To jednak nie koniec właściciel zdecydował się na eksperyment i zamontował w silniku kompresor. Auto wystroiliśmy na doładowaniu niespełna 0.5bara, nawet jak na moc z hamownia (160KM), samochód jeździ nadspodziewanie dobrze. Do tej pory corolla z kompresorem bezawaryjnie przejechała 30 000 km przy spalaniu nieznacznie większym niż w seryjnym egzemplarzu!

MAŁY WARIAT

Na montaż Ecumastera DET3 oraz strojenie tym razem przyjechała Toyota Starlet. Nie byłoby w niej nić niezwykłego gdyby nie to, że jest to werjsa GT fabrycznie wyposażona w turbodoładowany silnik (4E-FTE) o pojemności 1.3litra. Ten niezwykle rzadki okaz na naszych drogach, został wyposażony w większy intercooler, przelotowy układ wydechowy, regulowany regulator ciśnienia paliwa, większe wtryskiwacze, wydajniejszą pompę paliwa,turbinę td04, a silnik został zakuty i rozwiercony do pojemności 1.5l. Po zamontowaniu Ecumastera DEt3 oraz zaworka do sterowania doładowaniem, auto zostało wystrojone na doładowaniu 1.2 bara opadającym do 0.9. Wynik to 260KM i 320Nm, co przy niskiej masie - 840kg sprawia, że ten samochód to prawdziwy pocisk! Właściciel zapowiada jednak kolejne modyfikacje!

BIAŁY JAPOŃSKI RODZYNEK

Tym razem przedstawiam Wam prawdziwą piękność jaka mnie odwiedziła. Jest to Nissan 200sx s15. Samochód jest w perfekcyjnym stanie, piękny lakier, zadbane wnętrze, schludnie pod maską bez żadnych wcześniejszych ingerencji. Samochód jest w zasadzie seryjny, jedyne modyfikacje to końcowy tłumik, większy intercooler i stożkowy filtr powietrza odgrodzony od ciepłego powietrza. Właścicielowi zależało na tym aby zachować jak najbardziej seryjny charakter auta i wykonać program nie wysilający specjalnie seryjnego silnika. Przystąpiliśmy więc do prac montując w fabrycznym komputerze Nistune, następnie zamontowaliśmy mbc by nieco podnieść fabryczne doładowanie. Samochód został wystrojony na doładowaniu 1bara, spadającym do 0.8. Finalnie udaliśmy się na hamownię by zweryfikować wynik, s15 obecnie dysponuje mocą 283KM i 364Nm, na fabrycznej mapie auto legitymowało się mocą 228KM i 284Nm. Gdyby nie spadek doładowania oraz seryjny układ wydechowy z katalizatorem byłoby więcej.

POMARAŃCZKA Z JZ'TEM

Nissan 200sx s13 1JZGTE

DOŁADOWANA ALMERA Z FAZAMI

Nissan Almera 2.0 16v Turbo

ZENKI Z YAKUZY

Tym razem na strojenie trafił do mnie Nissan Ricciego, którego miałem okazję stroić już wcześniej. Auto posiada typowe modyfikacje pod stage 3a oraz zmienione walki rozrządu na Brian Crower 264. W nissanie zmieniliśmy pompę paliwa na DW200, pojawiły się irydowe świece NGK, zmieniony filtr powietrza oraz wymieniony został olej w silniku oraz skrzyni biegów przy okazji usuwając wszelkie wycieki oraz myjąc cały układ dolotowy. Zanim przystąpiłem do strojenia, w celu poradzenia sobie z przeniesieniem mocy na koła, zmieniliśmy sprzęgło na ACT. Finalnie auto zostało wystrojone za pomocą Nistune, posiada ustawione dwie mapy doładowania 1.1bara gdzie legitymuje się mocą 380KM oraz 1.4bara posiadając moc 408KM.

SILVIA PORSCHE KILLER

Nissan Jacka kolejny raz zagościł w Ecu-Tune. Tym razem głównym sprawcą zamieszania jest nowa turbina pod maską w postaci BorgWarnera oraz nowego kolektora wydechowego z zewnętrznym wastegatem. Ciężko było przewidzieć jakich rezultatów można się spodziewać, ponieważ jest to pionierski projekt na tej turbinie w naszym kraju. Przystąpiliśmy wiec do strojenia, które jak się okazało potrwało cały dzień. Zbyt miękka sprężyna w zewnętrznym wastegate uniemożliwiła uzyskanie dużego doładowania powyżej 6000 obrotów, zdecydowaliśmy się więc na zmianę sprężyny na twardszą w zaworze. W połączeniu z solenoidem MAC Ecumaster zajął się sterowaniem doładowania, natomiast za odpowiednią pracę silnika nadal odpowiada Nistune. Turbina okazała się strzałem w 10tkę wstaje niesamowicie szybko mimo swoich niemałych gabarytów. Auto stało się prawdziwym ulicznym demonem obok którego nie można przejść obojętnie. Moc 460KM i 530Nm. Tak wysoki moment obrotowy w aucie ważącym ok. 1300kg z napędem na jedną oś daje niesamowitą frajdę z jazdy.

NISKO, PIĘKNIE, SZYBKO CZYLI 200SX CZARKA

Nissan Czarna to perfekcyjne auto zarówno pod względem wizualnym jak i mechanicznym. Ten pedantycznie utrzymany egzemplarz to prawdziwe dzieło sztuki. Modyfikacje mechaniczne w aucie to wtryskiwacze 550, pompa paliwa DW200, Turbo Hybryda Lancer EvoX. W aucie zostałą wykonana kompletna nowa wiązka, następnie samochód został przez na wystrojony za pomocą Ecumastera EMU. Auto zachowało seryjny charakter, zdradzając się jedynie tabletem monitorującym pracę silnika. Auto z uwagi na mały intercooler zostało wystrojone na bezpiecznej mapie przy doładowaniu 1.3 bara, legitymuje się mocą 360KM.

JAPOŃSKI MINT W PERFEKCYJNYM STANIE

Na strojenie przyjechało auto przygotowane przez ekipę ARS Motorsport. Auto to bardzo zadbany egzemplarz Nissana 200sx s13 z SR20DET pod maską. Silnik posiada kute tłoki, ostrzejsze wałki HKS’a, wyposażony został w turbo Garrett GT3071 z zewnętrznym wastegatem, duży FMIC, przelotowy układ wydechowy oraz pompę paliwa Walbro współpracującą z dużymi wtryskiwaczami 860ccm. Całość wygląda bardzo imponująco, wszystkie modyfikacje zostały wykonane bardzo estetycznie. We wnętrzu auta główną zmianą jest Display monitorujący pracę wszystkich czujników silnika, który umieszczony jest w zegarach. Steruje on również doładowaniem w oparciu o zaworek MAC’a. Całość wystrojona została za pomocą Nistuna. Auto na doładowaniu 1.1 – 1.2 bara posiada 375KM i 450Nm.

300ZX Z31 NA STERYDACH

Na strojenie przyjechał do mnie Nissan 300zx Z31 Turbo z sinikiem VG30ET. Fabrycznie ten egzemplarz wyposażony w 3litorwy silnik dysponował mocą 228KM oraz 326Nm. Samochód przeszedł pełną renowację, karoserii, lakieru, silnika oraz wnętrza, dzięki czemu mimo upływu 30lat samochód prezentuje się wyśmienicie. W aucie zastosowano modyfikacje w postaci przelotowego układu wydechowego, układu dolotowego oraz zmienionej turbiny na GT30. W celu strojenia w fabrycznym komputerze zamontowaliśmy Nistune, następnie wystroiliśmy auto. Z uwagi na problemy mechaniczne samochód obecnie jeździ na doładowaniu 0.7bara, jednak wrócimy do tego pięknego, japońskiego klasyka.

ŻWAWA JAPOŃSKA LEGENDA

Wybrałem się na spontaniczny wypad nad Polskie morze w celu wystrojenia jednego niewielu zachowanych w tak ładnym stanie nissanów 300ZX. Jest to wersja z32 Twin Turbo z 1993 roku. Samochód jest w bardzo dobrym stanie, zarówno blacharko jak również mechanicznie. W auto Zamontowano gwintowe zawieszenie ISC, układ hamulcowy z Nissana 370z, Turbosprężarki GT 2860, przelotowy układ wydechowy, sondy szerokopasmowe AFR oraz sondy EGT. Silnik również został wyremontowany, przy okazji pod maską pojawiła się nowa chłodnica wody, silikonowe łączniki oraz większe wtryskiwacze nismo 615. W aucie już wcześniej zamontowany był Nistune za pomocą którego wystroiłem auto na doładowaniu 0.8bara. Na więcej niestety nie pozwoliło kilka drobnych bolączek z którymi zmierzę się na wiosnę kiedy to docelowo będę miał okazję wystroić to auto na większym doładowaniu. Naprawdę przyjemny, fajnie prowadzący i kulturalnie pracujący wóz!

PIĘKNA WŁOSZCZYZNA

Kolejna Delta Integrale zawitała w Ecu-Tune. Tym razem auto przybyło na lawecie aż z Kalisza. Samochód dwa lata temu z małym przebiegiem sprowadzony został z Belgii i poddany kompleksowej odbudowie. Auto zostało doszczętnie rozebrane następnie karoseria została polakierowana, a podwozie zabezpieczone. Silnik poddany został remontowi, a seryjne tłoki ustąpiły miejsca kutym odpowiednikom, a wałki rozrządu ustąpiły miejsca ostrzejszym krzywkom. W delcie zmieniony został również układ wydechowy, układ hamulcowy, pojawiły się nowe amortyzatory Bilstein oraz nowe wnętrze. Auto prezentuje się rewelacyjnie, aż ciężko uwierzyć że ta rajdowa legenda ma ponad 20lat. W aucie przed strojeniem postanowiliśmy zmienić obecnie wskaźniki: doładowania firmy Auto Gauge oraz AFR firmy XXX na bardziej markowe odpowiedniki które wskazują wartości bardziej realne. Na desce rozdzielczej umieściliśmy wskaźnik AFR firmy innovate wraz z szerokopasmową sonda oraz wskaźnik doładowania firmy STRI. Następnie zajęliśmy się ustawieniem odpowiedniego ciśnienia na listwie paliwa, ustawieniem silniczka krokowego, sprawdzeniem szczelności dolotu oraz ustawieniem bazowej wartości zapłonu. Kolejnym etapem był montaż Edumastera DET3 wraz z map sensorem oraz zaworka do sterowania doładowaniem. Dzięki czemu za pomocą przycisku umieszczonego pod kierownica zmieniana jest mapa doładowania z 0.5 bara do 1.2 bara. Auto na takim setupie ostatecznie zostało wystrojone po czym już na kołach wróciło do Kalisza.

DELTA INTEGRALE MARTINI

Delta Integrale

200SX S13 SR20DET NA EMU

200sx s13 sr20det @EMU

ZADBANA WISIENKA 200SX S14A

Nissan S14 to bardzo ładny egzemplarz po konwersji na polift S14a. Samochód należący do Kuby już drugi raz zagościł u mnie na strojeniu. Poprzednio w przekroczeniu bariery 300KM przeszkodziło nam ślizgające się sprzęgło oraz zbyt małe wtryski. Pod maską tego Nissana pracuje SR20DET wyposażony w Turbo GT2871, przepływomierz Z32, wtryski 850, większą przepustnicę oraz duży FMIC. Auto zostało wystrojone na doładowaniu od 0.7bara do 1.4. Na doładowaniu 0.7bara progresywnie rosnącym do 0.8 hamownia wykazała 280KM i 330Nm, natomiast na doładowaniu 1.35-1.4 bara wyszło 351KM i 470Nm.

MAZDA JAKIEJ NIE ZNACIE

Małe i wściekłe, tak można powiedzieć o aucie które odwiedziło moją stajnię. Jest to mazda 323 GTR, czyli kolejny rajdowy klasyk i rodzynek na naszych drogach. Auto seryjnie wyposażone w napęd na cztery koła oraz turbodoładowany silnik o pojemności 1.8 litra. Już wcześniej zmodyfikowany został układ wydechowy, zamontowany większy IC oraz Ecumaster Det2 za pomocą którego auto było wystrojone. Jednak właściciel nie do końca był usatysfakcjonowany z uzyskanych rezultatów, dlatego też powierzył na kilka dni auto w moje ręce. Już na „dzień dobry” w oczy kłuł za długi układ dolotowy, jednak na chwilę obecną budżet nie pozwalał nam na szaleństwa i przeróbki w tym temacie. Zmodyfikowałem więc puszkę filtra, tak aby mogło się tam dostawać jakże cenne chłodne powietrze które do silnika przechodzić będzie nową rurką z kwasówki, zamiast seryjnej gumowej harmonijki. Pod maską zamontowałem Map sensor w ciekawej obudowie oraz odpowiednie dla tego silnika świece, stare i sparciałe gumki i oringi wtrysków wymienione zostały na nowe, a doładowaniem w połączeniu z ecu masterem steruje zamontowany solenoid N75. Auto jeździ bardzo ładnie i płynnie, obroty nie falują co miało wcześniej miejsce, a zapłon nie wypada nawet przy dużym doładowaniu. Właściciel auta jest bardzo zadowolony z obecnych osiągów i zdecydowanie nie spodziewał się aż takich przyrostów. Tym bardziej że chwilowo auto jeździ na słabszej mapie 0.8 bara, a jest znacznie szybsze niż poprzednio przy doładowaniu 1.1. Po przełączeniu magicznego potencjometru umiejscowionego obok kierownicy doładowanie liniowo rośnie aż do 1.2 bara, wtedy z tego małego autka robi się prawdziwy miejski szatan :).

BAWARSKI ŻWAWY REKIN

Choć od powstania tego modelu minęło już ponad 35lat, przez sympatyków marki nadal uważane jest za jedno z ładniejszych aut niemieckiego koncernu. Mowa oczywiście o prawdziwym klasyku czyli o BMW 635CSI. Marcin swoim autem jeździ już od 10lat, w tym czasie samochód przeszedł wiele modyfikacji które z pewnością dodały jeszcze uroku temu modelowi. Na pierwszy rzut oka w aucie wyróżniają się siedemnastocalowe skręcane felgi Hartge z polerowanymi rantami, uwagę przyciąga również niskie zawieszenie i pięknie brzmiący układ wydechowy, który nie pozostawia nam złudzeń iż mamy do czynienia z rasowym autem. W bmw modyfikacjom został poddany również silnik, głównie za sprawą obróbki głowicy i sportowemu wałkowi rozrządu. O dobrze dobrane przełożenia dba natomiast sportowa skrzynia getrag. W aucie zamontowany został Ecumaster DET2, za pomocą którego udało się wysterować w odpowiedni sposób dawki paliwa i zapłonu. Auto zdecydowanie odżyło na wysokich obrotach gdzie motor był mocno przelany i nie był w stanie rozwijać odpowiedniej mocy.

WIATR WE WŁOSACH CZYLI ESCORT TURBO

Tym razem na strojeniu zawitał ciekawy pacjent ze stajni Forda. Jest nim pięknie utrzymany Escort Cabrio wyposażony w dwulitrowy silnik, który dodatkowo został doładowany oraz poprawiony o szereg ciekawych modyfikacji. W aucie właściciel zamontował Ecumastera DET3 oraz przyjechał na strojenie za pomocą metody Fuel Implant, pozbywając się dodatkowo przepływomierza. Po całonocnych walkach udało się w wykrzesać moc z samochodu, tak by w końcu wgniatał w fotel tak jak oczekiwał tego właściciel. Dla potwierdzenia dobrych osiągów udaliśmy się na hamownię, gdzie wynik pozytywnie nas zaskoczył w postaci 330KM i 460Nm. Podczas powrotu z hamowni udało się postraszyć Pana jadącego Porsche 911 996. Nic, tylko pogratulować pięknego i szybkiego auta!

SZUTROWE GSI - ASTRA GSI16v C20XE

Astra GSI c20xe 16v

JAPOŃSKIE MARZENIE - NISSAN GTR SKYLINE

Oto i jest prawdziwy rarytas na naszych drogach. Bartek zdecydował sie powierzyć w moje rece swoje cacko jakim jest jedyny na naszych drogach Nissan Skyline GTR R34! Niespotykane auto robi niesamowite wrażenie zarówno podczas jazdy jak i postoju. Egzemplarz ten nie jest jednak seryjny, posiada mocno rozbudowany układ paliwowy, gwintowe zawieszenie, osiemnastocalowe felgi z dużym polerowanym rantem i przede wszystkim piękne nowe, zakute serce pod maską, którym jest oczywiście RB26DET zasilane powietrzem z Turbosprężarki Holset HX40. Dźwięk silnika po wejściu na doładowanie przyprawia o ciarki na niemalże całym ciele, wrażenie dodatkowo potęgowane jest wypuszczonym pod auto zewnętrznym wastegatem. Nissan wyposażony jest w komputer Apexi PFC, był to już mój kolejny kontakt z tym Stand Alone. Komputer posiada wiele przydatnych funkcji i co dosyć istotne jest kompatybilny z kilkoma wersjami softu, w zależności od upodobań stroiciela. Silnik jest chwilowo na dotarciu z racji niedawno odbytego remontu, stroiliśmy więc auto maksymalnie na doładowaniu jednego bara. Już przy takim booście auto robi niesamowity przeciąg i mocno wgniata w fotel aż do samego odcięcia. Strach więc pomyśleć co będzie się działo jak dmuchniemy 1.5 bara!!!! Piękna maszyna!

WŁOSZKA JAK NOWA - DELTA INTEGRALE EVO2

Tym razem przedstawiam prawdziwego rodzynka jakiego miałem okazję stroić. Jest to Lancia Delta HF Integrale w wersji EVO2, czyli ostatniej i najbardziej wypasionej wersji rajdowej legendy. W aucie względem wersji Evo1 występuje wiele zmian zawieszeniowych, w układzie dolotowym, ale największe wrażenie robią poszerzenia w karoserii które są zdecydowanie większe niż w innych modelach. Auto zostało wystrojone za pomocą Ecumaster DET3 na doładowaniu 1.2bara, auto stało się zdecydowanie szybsze i nabrało wigoru. Praca w takim aucie to prawdziwa przyjemność, tym większa, że egzemplarz jest w stanie perfekcyjnym można powiedzieć salonowym, a wszystkie prace w aucie wykonywane są z pełnym profesjonalizmem. Niebawem kolejny raz będziemy mieli okazję gościć do auto z uwagi na kolejne modyfikacje mechaniczne!

MAZDA MX6 NA KOMPRESORZE

Oto pojawiła się u mnie długo oczekiwana Mazda Mx-6 z silnikiem 2.0 L4 legitymująca się seryjną mocą 115KM. Auto bardzo zadbane i dopieszczone pod każdym względem czy to mechanicznym czy wizualnym. Jak zwykle w przypadku aut Onyxa nie było mowy aby auto małżonki pozostało seryjne. Postanowił wypróbować nowatorskie rozwiązanie i zamontować pod maską kompresor w postaci Eatona M52 do pełni szczęścia brakowało większych wtrysków 450ccm oraz przepływomierza który zaadoptowany został z Nissana. Na takim setupie auto wymagało bezwzględnego strojenia, ponieważ o własnych siłach nie było w stanie nawet swobodnie pracować, nie wspominając już o jakiejkolwiek jeździe. Na pokładzie zamontowaliśmy Ecumastera Det3 dzięki któremu po precyzyjnym strojeniu udało się doprowadzić wolne obroty do ładu, małe, średnie oraz pełne obciążenie. Samochód porusza się bardzo płynnie, tak samo jak seryjny egzemplarz. Auto legitymuje się bardzo dobrymi osiągami i daje olbrzymią frajdę właścicielce i wzbudza niemałe zainteresowanie na ulicy hałasując kompresorem. Obecna moc auta to 191KM i 261Nm, taki wynik udało sią osiągnać na paliwie PB95 na którym to docelowo ma jeździć auto. W przypadku paliwa PB98 istnieje możliwość przejścia na mocniejszą mapę na której auto generuje 220KM i 280Nm. Spalanie auta w cyklu mieszanym wynosi ok. 8.5 litra na 100km.

JAPOŃSKI EKSPERYMENT - 200SX CA TURBO KOMPRESOR

Mazda Mx6

MISTRZ W OŚCE

W Rudnikach nieopodal Częstochowy odbyła się druga runda Zawodów Extreme Motorshow organizowanych przez SSS. Dawid Yapko startując swoim Nissanem Sunny z silnikiem SR20DET wygrał klasę FWD Turbo ustanawiając swój życiowy rekord na ¼ mili z czasem 12.3s przy prędkości wlotowej na mecie 198km/h. Jednocześnie Nissan Dawida zapisał się w historii jako drugi najszybszy Nissan w historii Polskich wyścigów na dystansie 400metrów. Nissan Sunny przed zawodami dwukrotnie odwiedził mnie w celu dokładnego strojenia za pomocą Ecumastera DEt2. Pod maską nissana zamontowana jest Turbina TD06, krótki układ wydechowy puszczony przed przednim kołem, wtryskiwacze z Mistubishi Evo, auto wystrojone jest na doładowaniu 1.2bara. Serdecznie gratuluję szybkiego auta i czekamy na jeszcze!!!

JAPOŃSKI EKSPERYMENT - 200SX CA TURBO KOMPRESOR

Michał po strojeniu wybrał się swoim Subaru Impreza WRX na hamownię w celu weryfikacji mocy po zrobionym przeze mnie remapie. W aucie zmieniłem układ wydechowy, wyłączyłem błędy po usunięciu TGV, zainstalowałem zegary, założyłem rozpórkę przednich kielichów, zamontowałem MBC oraz finalnie wystroiłem silnik za pomocą fabrycznego ECU. Po wielu godzinach spędzonych przy komputerze, finalnie udało się wykrzesać z auta bezpieczne dla silnika 321KM i 365Nm przy doładowaniu 1.2bara opadającym do 1. Subaru jest naprawdę szybkie, pięknie, płynnie przyśpiesza w pełnym zakresie obrotów. W aucie zamontowana jest hybrydowa turbina, jak dotąd samochód bezawaryjnie przejechał 5000km i ciągle daje frajdę właścicielowi. Naprawdę szybki ten WRX.

200sx S13 1JZGTE

W końcu udało się!!! Po drobnych komplikacjach prace strojeniowe przy nissanie 200sx z silnikiem 1JZ GTE dobiegły końca. Pod maskę nissana trafił kultowy silnik z koncernu toyoty współpracujący ze skrzynią biegów w bmw, od razu podczas swapa podjęto decyzję iż w miejscu seryjnych sprężarek zagości chiński odpowiednik GT30 wraz z kolektorem rurowym i przelotowym układem wydechowym, natomiast seryjne wtryski ustąpiły miejsca 440’stkom z większego brata bliźniaka 2JZ. Auto zostało wystrojone za pomocą Ecumastera DET3 podłączonego w trybie FIT. Doładowanie ustawiono na poziomie 1.2bara, na chwilę obecną właściciel uznał iż nie ma potrzeby na więcej gdyż auto ma przede wszystkim poruszać się bezawaryjnie po naszych drogach. Szacowana obecna moc to 420KM.

200sx s13 chimerna bestia


DELTA INTEGRALE ALITALIA


BAD BOYS PORSCHE

Kolejny klasyk w moich rękach. Tym razem jest nim legenda Niemieckiej motoryzacji i Japońskich kreskówek z serii Wangan Midnight, czyli Porsche 911 Turbo model 930! Auto to wzbudza zachwyt nie tylko swym wyglądem, właściwościami jezdnymi ale i świetnym silnikiem o pojemności 3.6 litra pochodzącym z młodszego modelu 964 Turbo. Samochód niewątpliwie nietuzinkowy i niezwykle rzadko widywany, nie tylko w naszym kraju. Ten pięknie utrzymany egzemplarz poruszający się na felgach RUF został poddany kuracji wzmacniającej w postaci większej turbosprężarki, większych wtryskiwaczy, sportowego układu wydechowego i nowego mózgu w postaci komputera Stand Alone AEM. Auto na mapie stworzonej za oceanem, nie było w stanie nawet spokojnie poruszać się po naszych drogach, szarpało, przerywało, strzelało w wydech przy każdym muśnięciu gazu i przede wszystkim paliło nawet jak na auto sportowe chore ilości paliwa. W krótkim czasie udało mi się jednak stworzyć niemalże od nowa mapę paliwa, dzięki której auto nie tylko mogło płynnie jeździć, ale i bardzo fajnie przyśpieszać!!! Przy doładowaniu 1bara, czuć było niesamowicie duży moment obrotowy przenoszony na tylne koła, a przy tym ten piekielny dźwięk, który sprawiał że można było zakochać się w tym aucie. Ten kultowy model mimo nie najmłodszej już konstrukcji prowadził się jak prawdziwy gokart dociskany silnikiem mieszczącym się między tylnymi kołami.

BMW E30 Z SERCEM SR20VET

Na strojenie zgłosił się długo wyczekiwany projekt. Mianowicie BMW e30 Lucasa z silnikiem Sr20det. W silniku zamontowano kute korby i tłoki, większą miskę olejową, uszczelkę Coswortha, większe turbo, wtryski RC 750ccm, cztery wydajne cewki zapłonowe, duży zestwa FMIC i co najważniejsze głowicę ze zmiennymi fazami rozrządu z silnika VE. Dodatkowym smaczkiem w tym niezwykłym projekcie jest kolektor ssący z czterema przepustnicami od Sunnyego Gtir co dodatkowo komplikowało strojenie auta. Auto wystrojone zostało na komputerze typu Stand Alone - Haltech. Na doładowaniu 1.1 bara szacowana moc to 380KM i 450Nm.

ZGODNIE Z PRZEZNACZNIEM CZYLI DELTA W SWOIM ŻYWIOLE


POPRAWIAMY CO MOŻEMY


200SX S14A KNIGHT RIDER


SILVIA PRAWIE SERYJNA


BMW E30 325 PODÓJNIE DOŁADOWANE