Teksty reklamowe

Nie ma dobrej sprzedaży bez dobrej reklamy. A niezbędnym elementem każdej reklamy jest słowo - pisane lub mówione. W zależności od tego, co chcesz sprzedać, przygotuję dla Ciebie tekst dowcipny, poważny, ciepły lub zaczepny. Zależnie od profilu odbiorcy w tekście będzie dominowała komunikacja lub kreacja.

  • Slogan reklamowy (Rymowanka, dwuznaczna sentencja, a może intrygująca myśl? Tak czy owak, hasło przewodnie, które wykorzystasz na swoim produkcie oraz we wszelkich projektach ATL lub BTL)
  • Nazwa firmy lub produktu (Czy zastanawiałeś się, jak nazwa firmy może wpływać na jej, a także Twój, wizerunek? Wymyślę taką nazwę, która zwiększy wiarygodność i atrakcyjność Twojej firmy, a także sprawi, że wszyscy łatwiej będą Cię zapamiętywali)
  • Scenariusz reklamowy do radia i telewizji (Sensacyjna opowieść czy zabawna historyjka z morałem? A może scena z życia wzięta? Scenariusz przygotuję sekunda po sekundzie z podziałem na role)
  • Druk reklamowy (Ulotka, katalog, folder, wizytówka itp. W oparciu o dostarczone przez Ciebie informacje o produkcie lub usłudze napiszę rzetelny tekst)
  • Inne (Jestem gotów sporządzić dowolny tekst, jakiego akurat potrzebujesz)


Teksty dziennikarskie

Tekst dziennikarski rozumiem szeroko: jako każdy tekst, który może zostać opublikowany w dzienniku, tygodniku, miesięczniku, kwartalniku i każdym innym czasopismie. Tu liczy się konwencja, czyli sposób przekazywania i przetwarzania informacji. A formy dziennikarskie mogą być m.in. następujące:

  • Esej (Krótka forma literacka lub literacko-naukowa, w której poruszę wskazany problem lub temat z dowolnej dziedziny. Może to być polityka, nauki społeczne, filozofia, kultura czy sztuka)
  • Felieton (Lekki, subiektywny tekst do prasy, radia lub telewizji. Taka forma pozwoli mi przedstawić osobisty punkt widzenia)
  • Recenzja (Nowa książka na rynku lub nowy film na ekranach? Moja recenzja będzie sporządzona w sposób rzetelny i znajdzie się w niej wiele odniesień do rozmaitych dziedzin kultury i sztuki)
  • Reportaż (Tekst z pogranicza publicystyki, literatury faktu i literatury pięknej. Jeśli masz na oku jakieś ważne wydarzenie, będę tam i osobiście zdam z niego sprawę)
  • Korespondencja (List do dziennikarzy, odpowiedź na list do redakcji, a może list otwarty? Jeśli trzeba, przygotuję płomienny, zaangażowany tekst, który na pewno nie pozostanie bez odzewu)
  • Artykuł sponsorowany (Napiszę dowolny tekst o zacnej objętości na wskazany temat)


Teksty biznesowe

Biznes ma różne oblicza, dlatego trzeba wiedzieć, jakie struny można poruszyć w konkretnym przypadku. Duża korporacja rządzi się innymi prawami niż mała firma usługowa, co wyraża się między innymi w relacjach, jakie panują między pracownikami, a także w języku. Mam to zawsze na uwadze, kiedy przygotowuję jeden z następujących tekstów:

  • Zawartość witryny WWW (Im więcej tekstu, tym lepiej. Zacznę od lapidarnego hasła przewodniego i krótkiego wstępu, w którym znajdą się informacje o serwisie lub o prezentowanych usługach czy produktach. A potem będę rozszerzał treść strony za pomocą kolejnych artykułów tematycznych)
  • Oferta (Sztuka czysto marketingowa. Dzięki przygotowanej przeze mnie ofercie jej odbiorca będzie zachwycony zarówno Twoją firmą, jak i możliwością współpracy z Tobą)
  • List negocjacyjny (Elegancko, grzecznie, ale stanowczo. Negocjacje zaczynamy od wyższego pułapu niż ten, który chcemy osiągnąć, tak aby było z czego zrezygnować. Ja owinę wszystko w słowa)
  • Inne (Dowolny tekst, którego akurat potrzebujesz, ale nie za bardzo wiesz, jak się za niego zabrać)


Teksty urzędowe

Schludnie i logicznie. Bez zbędnych powtórzeń i tak, aby wszystkie niezbędne informacje zostały umieszczone w tekście. Odbiorca listu nie może być ani znużony, ani zdegustowany. Tu najbardziej się liczy przekaz!

  • Podanie (Napisane przeze mnie podanie będzie miało odpowiednią strukturę, tak aby adresat jasno pojął, czego podanie dotyczy i jakie argumenty za nim stoją)
  • List motywacyjny (Liczy się wrażenie, jakie zrobisz na pracodawcy. Wbrew pozorom ilość zdobytych fakultetów czy zaliczonych stanowisk nie jest najważniejsza. Ja sprawię, że pracodawca polubi Cię jako osobę sympatyczną, godną zaufania i odpowiednią na wybrane przez Ciebie stanowisko)
  • Życiorys (Pracodawca nie będzie zainteresowany wszystkim, czym zajmowałeś się w ciągu życia. Wspólnie zdecydujemy, które informacja są najważniejsze, a które należy pominąć. Jasny układ CV na pewno zrobi dobre wrażenie!)
  • Uzasadnienie (Tu liczy się argumentacja. Grzecznie, ale stanowczo zaprezentujemy Twój punkt widzenia w danej sprawie)
  • Petycja (Prośba, podanie, skierowane do osoby, która może podjąć interesującą nas decyzję. Odpowiednie racje ubiorę w eleganckie słowa i dodam szczyptę subtelnej perswazji)


Teksty okolicznościowe

Tu głównym bohaterem jest określona okazja: czyjś sukces, rocznica, obrona jakiejś osoby lub sprawy, oskarżenie, protest lub inna okoliczność, do której trzeba się jakoś ustosunkować.

  • List gratulacyjny (Chcesz złożyć gratulacje, tylko nie wiesz w jaki sposób? Nie martw się, przygotuję tekst, który wyrazi Twoją radość i podziw, a odbiorca będzie zachwycony, że życzysz mu kolejnych sukcesów)
  • Mowa z okazji rocznicy (Kolejny rok w tak wspaniałym gronie lub kolejnych dziesięć lat istnienia Waszej firmy... Wspólnie wyraźmy radość związaną z tą okolicznością!)
  • Mowa obrończa (Argumenty plus płomienne słowa to konieczne elementy przemowy, którą przygotuję w obronie jakiejś osoby lub sprawy)
  • Mowa oskarżycielska (Twój dział ma problem z pionem administracyjnym? A może zostałeś pomówiony przez polityka opozycji? Czas, abyśmy wspólnie wyłożyli kawę na ławę!)
  • Protest (Nie zgadzasz się z danym rozporządzeniem? Nie dopuszczasz możliwości, aby do szkół był wprowadzony obowiązek mundurków? Zaprotestujmy wspólnie, bo tak po prostu nie może być!)
  • Inne przemówienie (Okazji do przemówień są tysiące. Ja sprawię, że wypadniesz jako błyskotliwy i inteligentny mówca z wyobraźnią, któremu zależy na podtrzymaniu kontaktu ze słuchaczami)


Inne usługi

  • Korekta (Nie każdy pamięta, w którym miejscu stawia się przecinki oraz jak pisze się niektóre wyrazy. Nie ma sprawy. Ja poprawię wszystko!)
  • Zaprojektowanie strony www (Wraz z napisaniem kodu X(HTML) i z wykorzystaniem stylów CSS oraz elementów JavaScript)
  • Przygotowanie koncepcji wizualnej (Wymyślę, co się będzie działo na Twojej stronie www, plakacie, bannerze lub innym materiale reklamowym. Ale bez egzekucji. Same pomysły)
  • Przeprowadzenie kampanii bannerowej (Pełna kampania lub tylko jeden z jej elementów: kosztorys, wyszukanie odpowiednich reklamobiorców i egzekucja.)