Ewa Konarzewska.
Wokalistka śpiewająca jazz tradycyjny i muzykę pop -
rockową z zespołem Zielono - Czarni, instruktor tap - dance i ruchu scenicznego,
konsultantka emisji głosu. Profesjonalnie zaczęła śpiewać z drugim składem
Ali Babek, który towarzyszył podczas debiutu Tadeuszowi Woźniakowi w premierowym
wykonaniu "Zegarmistrza światła" na Festiwalu w Opolu. Zaśpiewała
z nim setki koncertów w Polsce i wielu krajach świata, nagrała dziesiątki
programów telewizyjnych dla polskich i zagranicznych stacji. W 1979 roku
była w pierwszym składzie grupy Perfect z Barbarą Trzetrzelewską i Zbigniewem
Hołdysem, nagrywała i koncertowała również z Anną Jantar.
W 1979r wyjechała z Perfectem na półroczny kontrakt do USA. Tam ukończyła
szkołę tap - dance (stepowania) i ugruntowała swoją znajomość jazzu. Od
tego momentu postanowiła śpiewać ukochany swing. Wielokrotnie występowała
na Old Jazz Meeting. Koncertowała w latach osiemdziesiątych w klubach
jazzowych w całej Polsce z zespołami: Gold Washboard, Blues Fellows oraz
z wieloma znakomitymi muzykami jazzowymi. Do programu dołączyła stepowanie
i zaczęła wojaże po świecie. W przerwach między wyjazdami prowadziła zajęcia
ruchu scenicznego, włączając elementy jazzu. Obecnie zajmuje się promocją
talentów muzycznych, przekazując swoją wiedzę i doświadczenie. Propaguje
jazz na łamach miesięczników muzycznych.
Współpracuje z dixielandowym zespołem Blues Fellows, założonym w 1984
przez Jerzego Więckowskiego. Ich wspólny repertuar tworzą standardy jazzowe
z lat dwudziestych i czterdziestych, balansujące pomiędzy dixielendem
a jazzem nowoorleańskim. Większość członków zespołu grała w znanych grupach:
"New Orleans Stompers", Big Band "Stodoła", Jazz Band
Ball Orchestra, Old Metropolitan Band, Vistula River Brass Band, Old Timers
czy Gold Washboard. Ostatnio Ewa Konarzewska odbyła szereg koncertów w
szkołach podstawowych i średnich, z powodzeniem propagując jazz. Imprezy
cieszą się dużym zainteresowaniem i aplauzem ze strony dzieci, młodzieży
i grona pedagogicznego.
Zapraszając do wspólnego śpiewania, postanowiła wydać, dwie edukacyjne
płyty kompaktowe: pierwszą adresowaną dla dzieci w wieku 3-11 lat oraz
drugą z trudniejszym repertuarem dla młodzieży. Przy tym projekcie współpracuje
ze znakomitym autorem słów Grzegorzem Walczakiem oraz kompozytorem Andrzejem
Wysockim (ballada jazzowa "Biała pani", dixielandowa "Żaba").
Sprawdziła się również jako śpiewająca aktorka w muzycznym spektaklu Grzegorza
Walczaka w teatrze Rampa. Jest również współpracownikiem gazety muzycznej
"Fonosfera", dla której przeprowadza wywiady z artystami i producentami
oraz opracowuje relacje z dużych imprez.
Jurek Więckowski.
Jazzową działalność rozpoczął w 1971 r. w zespole "Vistula
River Brass Band". W
1984 r. założył zespół "Blues Fellows". w którym gra do dnia
dzisiejszego. Grał w
klubach RFN, Holandii, Szwecji, Belgii i Danii. Brał również udział w
festiwalach
jazzowych w kraju i za granicą.
W czasie swojej działalności muzycznej nagrał:
1. Singiel TONPRESU S62 B
2. Biały kruk czarnego krążka Klub Płytowy PSJ
3. Entreiner Polish Jazz
4. INTERNATIONALES FESTIVAL DIXIELAND DRESDEN
5. Koncert w Jazz Club Hannower live
6. Blues Fellows Poljazz 1986
7. Kaseta Polskie Nagrania 1987
8. Kaseta "INTERPEGRO" 1988
Andrzej Wysocki.
Pierwszą moją pracą po studiach były występy w
Teatrze "Rampa", gdzie zetknąłem się ze znanymi polskimi kompozytorami
Włodzimierzem Korczem i Czesławem Majewskim. Nagraliśmy razem kilka płyt
m.in. Danuty Rinn "Gdzie ci mężczyźni". Następnie była praca
w Formacji Muzyki Współczesnej Andrzeja Kurylewicza i Piwnicy Wandy Warskiej
oraz przez krótki okres występy w Big Bandzie "Stodoła".
Kolejnym
zespołem na drodze artysty jest Blues Fellows, grający jazz tradycyjny.
Z zespołem tym wyjeżdżał na wiele festiwali i koncertów w całej Europie.
Marek Kucharski.
Wróżono mi w dzieciństwie karierę skrzypka, nie biorąc
pod uwagę, że radio rozkręcałem na cały regulator gdy grał Luis Armstrong.
Ojciec słuchał Głosu Ameryki, a zaraz po dzienniku był Time for Jazz.
Pamiętam wymarzony karnet na festiwal Jazz Jamboree- koncert Charlesa
Lloyda i .... gorączka saksofonowa. W roku 69 wystąpiłem na festiwalu
Jazz nad Odrą z zespołem "Our jazz quartet", grałem z przerwami
w różnych zespołach, /studiowałem matematykę/ , aż trafiłem do Big- bandu
Riviera Remont, później do Stodoły. Wreszcie zagrałem w "pierwszej
lidze" - Asocjacji Hagaw. Moje podróże z Hagawem trwały pięć lat,
potem na kilka lat rozstałem się z jazzem. Dziś uczę matematyki w Liceum
Ogólnokształcącym i mam szczęście grać z "Blues Fellows".
Bogdan Ignatowski.
Działalność artystyczną rozpoczął w 1955 r. w amatorskim
zespole jazzowym. Od 1956 r. gra w zespołach zawodowych, W. Krotochwila
a następnie New Orlean's Stompers, koncertując i nagrywając płyty w kraju
i za granicą, wradiu i w telewizji.
Po rozwiązaniu Stompersów współpracował z Estradą i Pagartem. Od 1995
r. występował w zespole Stompin' Jazz, od 1997 r. do chwili obescnej w
zespole Blues Fellows.
Stefan Woźniakowski
Jazzową działalność rozpoczął jako trębacz w 1959 r.
w zespole "Budddy Bolden's Band". Następnie od 1970 r. do 1991 r.
grał w zespole "Vistula River Bras s Band". Od 1991 r. do 1994
r. grał w grupie "Blues Fellows". Dwa następne lata to okres
gry w "Stompin' Jazz Quartet".Od 1996 r. do chwili obecnej gra
w zreformowanej grupie "Blues Fellows". Podczas swojej długoletniej
działalności grał w klubach oraz na festiwalach jazzowych od ówczesnego
Związku Radzieckiego po Szwecję, Danię, Anglię, Francję, Belgię, holandię,
RFN i NRD, Szwajcarię, Francję, Czechosłowcję, Austrię, Bułgarię i Grecję.
Brał udział w nagraniu następujących płyt:
1. Singiel "Tonpresu"
2. Biały kruk czarnego krążka; Klub Płytowy PSJ
3. "Entertainer"; Polish Jazz
4. "Old Jazz Road"; Polish Jazz
5. "Dardanella"; Poljazz
6. "Four Leaf Clover"; Poljazz
7. "Internationales Dixieland Festival Drezden"
8. "Koncert w Jazz Club Hannower" live
9. CD "Vistula River Brass Band vol. 13"; Polish Jazz
Janusz "His" Zabiegliński - wspominienie
Debiutował we wczesnych latach pięćdziesiątych z kilkoma muzykami. Niektórzy
z nich do dziś grają w polskim jazzie pierwsze skrzypce, Byli to. Tadeusz
Federowski - obecnie perkusista Old Timers i Jan Borkowski - członek Rady
PSJ.
W styczniu 1958 Janusz Zabiegliński wraz z zespolem Hot Club Melomani
dostąpił wielkiego zaszczytu - uczestniczyt w akcie nobilitacji polskiego
jazzu po latach utajonej działalności. wystąpił mianowicie na inauguracyjnym
koncercie jazzowym w Filharmonii Narodowej. Wkrótce potem utworzył własny
swingtet. Od tego momentu przez wiele lat jego nazwisko nie schodzi z
jazzowego afisza. W 1960 r.
przez krótki czas w kwintecie Zabieglińskiego grał Krzysztof Komeda. W
roku 1968 Zabiegliński współtworzył big-band StodOty, dla którego pisał
aranże, Charakterystyczny spokojny, ciepły ton instrumentu, improwizacja
unikająca zbytnich ekstrawagancji, wierność dobrze pojętej tradycji swingowej,
ale i rzetelność oraz pracowitość - oto wizytówka Janusza Zabieglińskiego.
Niestety odzszedł na zawsze, ale z pewmością gra nadal w niebie.
Dyskografia Janusza Zabieglińskiego:
1 . Spotkanie z Conoverem w Polsce; Muza 1959
2. Janusz Zabiegliński and his Swingtet; Polskie Nagrania 1966
3. "Stodola" Big Band, Polish Jazz vol, 28; Polskie Nagrania
1971
4. "Oid Timers" Marianna Wróblewska, Polish Jazz vol. 44; Polskie
Nagrania 1975
5. Wojciech Kaminski "Open Piano", Polish Jazz vol. 66; Polskie
Nagrania 1981
6. Stanislaw Sojka "Matko, ktora nas znasz"; Helikon 1982
7. Old Timers Poljazz 1983
8. Big Warsaw Band in Glenn Miller's World; Polskie Nagrania 1986
9. Old Timers - jubileum; Poljazz 1987
10. Swing Orchestra Cracow - Lora Szafran; Poljazz 1989
11. Kazimierz Jonkisz Quartet "Tribute to Duke"; Polonia Records
1996