200sx s13 Jackob


MODEL / ROK:
200sx s13 1992r

SILNIK:
SWAO z CA18DET -> 2.0l SR20DET
Turbo T28 (STAGE II)
Turbo GT2871r (STAGE III)
Lekkie koła pasowe
Aluminiowe główne koło pasowe
Większa miska olejowa Greddy style
Świece BCPR7EY
Shortshifter Apex
Seryjne sprzęgło wzmocnione u Radzika
Wywalona klima i ABS
Filtr stożkowy K&N
FMIC chinol
Bov HKS SSQV II Style
2.5" z jakąś chińską puszką końcową
Downpipe 3"
Pompa Walbro 255h
wtryski 440 z Subaru-instalacja by Chester Ecu-Tune

ELEKTRONIKA:
Akumulator w bagażniku
Turbo timer Blitz DCIV FATT
Nistune (sprzedaż, montaż, strojenie) by Chester Ecu-Tune

Zegarki AutoGauge EGT, oil press, oil temp
EBC Blitz Dual SBC

UKŁAZD JEZDNY:
Gwint CUSCO z camberami na przodzie
Rozpórki górne przód i tył
Powiększony skręt kół
Szpera z S14a automat
Dystanse 25 mm przód
Piasty od S14a
Tuleje poli w tylnym wózku
Poli ES w tylnym zawiasie
Trzyczęściowe japońskie, skręcane felgi Inter Cast 17x8 przód i 17x9 tył
17" BBSy z S14a Racing
Złote nakrętki aluminiowe Vermilion

UKŁAD HAMULCOWY:
Przód zaciski z S14, przewody w oplocie, tarcze 315 mm z M3
Tył seria z nowymi tarczami i klockami

WYGLĄD/WNĘTRZE:
Z zewnątrz seria bez spoilera i tylnej wycieraczki, z klarami z przodu i przeniesioną tablicą rejestracyjną
Kierownica Nardi
gałka Nismo

MOC:
seria: 200KM & 265Nm
po modyfikacjach STAGE II: 290KM & 390Nm
po modyfikacjach STAGE III: 330KM & 445Nm

Wyres po strojeniu:
Photobucket

Nissan miał problemy z brakami paliwa i pomimo wyników mocy z hamowni, brakowało momentu i samochód jeździł słabo. Dlatego też zdecydowaliśmy na wrzucenie większych wtryskiwaczy i Nistuna żeby trochę ożywić ten jeden z ładniejszych egzemplarzy S13. W trakcie strojenia maksymalne doładowanie jakie udało nami się ustawić to 1.1bara w peaku opadające do 1.0. Samochód stał się zdecydowanie zrywniejszy i szybszy niż był wcześniej i pomimo spokojnego zapłonu (którym mieliśmy się bawić na hamowni po montażu nowych świec) naprawdę dawał radę. Był zdecydowanie szybszy niż 300konnne s14 które stroiłem dzień wcześniej. Kuba również był zadowolony, pomimo tego iż umówiliśmy się że zapłon ustawimy spokojny i przy następnym spotkaniu popracujemy nad nim oraz doładowaniem. Niestety okazało się że problem doładowania nie leżał w ebc, a sprężarce która już następnego dnia pompowała mniej niż podczas poprawek w mapie. Miesiąc później już nie pompowała więcej niż 0.7bara. Własciciel zdecydował sie wiec na montaż wiekszej turbiny r rodziny GT2871r, auto ponownie zostało wystrojone.

Photobucket Photobucket Photobucket

Photobucket Photobucket Photobucket

Sparing z Coobcia s14 370KM: