FAB DESIGN | 12 KROKÓW | XSPEED | SCOOBY | NA HAMOWNI | V-LIMITED | WRX ROMMY'IEGO | CHOJNACKI

 

Wrażenia z jazdy samochodem Subaru Impreza 4WD 1,8

      Jeżdżę Subaru Imprezą 4WD 94' 1.8 - (seryjnie 103 KM / 5600 RPM, moment obrotowy 147Nm/4400 RPM, przyspieszenie 0-100 11,7s). To niewiele, więc zdecydowałem się na tuning mechaniczny silnika u Jacka Chojnackiego w Nadarzynie. Pan Jacek mimo deklarowanych oporów co do rozbierania silników Boxer podjął się jednak zrobienia "wersji GT" w moim samochodzie (pod warunkiem dostarczenia kompletu uszczelek). Zostawiłem samochód na 5 dni. W sobotę rano odebrałem moje cacko i byłem bardzo ciekaw jak się zachowa? Wyjechałem na katowicką w kierunku Warszawy i zacząłem zabawę. Zaskoczenie - samochód bardzo szybko wchodzi na obroty i jedzie już od 3-3,2 tys obr. (przedtem potrzebowałem 4 tys). ¦wietnie reaguje na gaz przy normalnej jeździe wciskam teraz zdecydowanie słabiej, a kiedy dociskam na efekt nie muszę czekać - kop jest od razu. Zdecydowanie lepsza jest dynamika zarówno przyspieszenia od 0 (myślę, że o prawie 2 s !), jak i przyspieszenia środkowe. Moment obrotowy został zdecydowanie podwyższony i rozciągnięty. Silnik chodzi bardzo równo i cicho. Spalanie wydaje się odrobinę niższe (przed tuningiem 11,5l/100km), ale na dokładne wyniki muszę jeszcze poczekać (obecnie używam paliwa Futura 98). Moc powinna według zapewnień mistrza wzrosnąć o ok. 10% i chyba tak jest. Co do prędkości max. to sprawdzę to dopiero na wiosnę lecz powinna być też wyższa od seryjnej (175km/h) o jakieś 10 km/h. Ciekawe jest, że teraz na mokrej nawierzchni mogę buksować kołami przy starcie, dawniej było to możliwe tylko na śniegu.
Następne wrażenia oraz zdjęcia przekażę, mam nadzieję, niedługo. Obecnie czekam jeszcze z niecierpliwością na wkład filtra, świece i tłumik.