Ciekawostki

Zamieściłem tutaj następujące teksty:

1) "Policjanci i złodzieje"

2) "Emocje po próbie kradzieży"

3) "Smutna historia Subaru Impreza STi 22B"

 


"Policjanci i złodzieje"

Tekst poniższy pochodzi z listów z anglojęzycznej grupy dyskusyjnej IWOC  Impreza World wide web Owners Club http://www.iwoc.freeserve.co.uk/iwoclist.html  oraz ze strony  http://www.drive.com.au/

Ktoś pisze:
...........
Chciałbym skontaktować się z redaktorem pisma Revs. Może kilka słów od Paula McLoughlin'a i innych, którzy ucierpieli i spotkał ich ten sam los, i mogliby pomóc. Czy znajduje się tam osoba pełniąca funkcje rzecznika praw obywatelskich, do którego mógłbym się odwołać?

Twój artykuł "Getaway Car" i zdjęcia to wstyd. To tylko może powodować więcej cierpienia dla ofiar i jednocześnie kierowców. Składka ubezpieczeniowa doprowadzi do tego, że szumowiny tego świata będą chcieli mieć jeden z tych samochodów a może nawet więcej. Tam były sprzedane od ludzi trzy WRX, ja wiem przed swiętami. We wszystkich przypadkach była tam gwałtowna przemoc z użyciem śmiertelnej broni!!. Posiadanie jednego z takich samochodów to ogromny wydatek, wymaga dużych starań w spłatach i to tylko po to aby mieć większe  wrażenia  z jazdy.
Twój artykul pokazuje kompletny brak zrozumienia sytuacji. "Właściciele są straszni" (Subarakami jeździ hołota). Przyjemność z posiadania jednego z tych samochodów jest szybko przyćmiewana.

Jego odpowiedź:
.................

Drogi Panie,
Przepraszam za przykrość, jaką sprawiło Panu przedstawienie naszego ostatniego "Getaway". Chciałbym odpowiedzieć na Pana skargę sugerując przeczytanie nowej historii z Subaru międzynarodowej motorowej gazety (publikowana zanim my przedstawiliśmy nasz).
 IMPREZA TURBO CRIMINALS' FAVOURITE GETAWAY CAR
Aktualnie Subaru Impreza jest najchętniej kupowanym samochodem przez Brytyjskich kryminalistów. Międzynarodowy Motor managing dyrektor Ed Swatman w listopadzie zwołał w Tokyo konferencje dla  dystrybutorów Subaru z całego świata.
Podczas konferencji powiedział: w moim kraju Subaru Impreza Turbo jest samochodem kultowym, samochodem, którym pasjonują się i chcą jeździć petrol-heads (?).  Musieliśmy ciężko pracować by Subaru Impreza odniosła sukces w World Rally Championship i osiągnęła taki status. A jakże, prawdopodobnie będziemy odnosić dalsze sukcesy, ponieważ opinia o Subaru Impreza jako odnoszącej zwycięstwa, spowodowała, że Subaru Impreza jest bardzo popularna wsród brytyjskich kryminalistów używaną głównie w ucieczkach po dokonanych rozbojach i w wielu innych kradzieżach.

Dobrą wiadomością jest to, ze brytyjscy policjanci doszli do wniosku, iż ich samochodowe patrole są niewystarczająco szybkie by dogonić Imprezę Turbo i zamierzają zamówić stosownie szybkie, uznane jako najlepsze samochody na brytyjskim rynku.

Policji NSW  maja być przyznane Subaru Impreza WRX w wersjach mocniejszych do walki z szybkobieżnymi kryminalistami z Sydney, relacjonuje JOSHUA DOWLING.
Subaru Impreza WRX, wniosła sposób transportu samochodu oszustów, staje się on na stałe własnością Policji NSW.

Turbocharged Sports Sedan zachwyciły policje po szczęśliwym trzymiesięcznym okresie próbnym, który upłynął miesiąc temu. Podczas okresu próbnego nie jeden raport dotyczył pościgu albo obławy z udziałem WRX. Cztery noce później próba pojazdu była przekazana do Subaru Australia, jakkolwiek, były tam dwa pościgi i obława z udziałem WRX i Lancer GSR-  równoważny model z Mitsubishi. W obydwu przypadkach obaj przestępcy zdołali uciec. Policja planuje teraz zrekrutować trzy WRX w celu bardziej gruntownej oceny. Wszystko będzie  starannie odnotowywane, będą używane jako pojazdy do patrolowania ulic  i jeżdzące 40,000km - normalna żywotność policyjnego NSW samochodu. Dwa Subaru będą  jeździć w mieście, miejscem innych będzie środkowy zachód. Samochody oczekiwane są na drogach w połowie roku.  Podczas pierwszej oceny tylko dziewięciu oficerów z miejskiego działu patrolowania ulic i czterech z okolic regionu Endeavour byli upoważnieni  do prowadzenia Subaru, po kompletnym jednodniowym kursie w Szkole Ruchu i Utrzymywania porządku w Goulbum. Podczas następnej oceny planowane jest uczestniczenie i szkolenie wszystkich 53 oficerów z sekcji patrolującej ulice w kierowaniu samochodem. Policja niechętnie  komentuje osiągniecia szybkiego Subaru ze wzgledów politycznych. Starsi urzędnicy nie chcą przebaczyć lub potępiają szczególną markę samochodu. Jakkolwiek, niezależne próby potwierdzają, że Subaru Impreza WRX ma lepsze przyspieszenie  od 0 do 100 km/h, niż V8 Falcons and Commodores, ale ma niższa maksymalną szybkość niż większe samochody pościgowe. Z uwagi na napęd na cztery koła, Subaru przeważa też przyczepnością na mokrych i suchych nawierzchniach drogowych. To będzie zachęcać oszustów w próbie wyprzedzenia policji. NSW policja nie jest pierwsza w próbach Subaru WRX. Policja z Queensland właśnie wzięła dostawę  tego modelu, ich koledzy w Canberra również potrzebują informacji po ostatnim nagłym przypływie konieczności nadaremnych pościgów związanych z kradzionymi samochodami. Policja w Victoria jako pierwsza zaadaptowała Subaru ale w przeciwieństwie do tych używanych w Sydney, cztery samochody używane są na nieoznaczonej południowej granicy. Członkowie klubu NSW Subaru Impreza WRX witają policyjne wydanie Subaru.
"Czujemy się bardziej spokojni" - mówią.
 


"Emocje po próbie kradzieży"

A oto list od Martina Evens'a dotyczący kradzieży jego samochodu w piątek w nocy:

Obudził mnie hałas o 2:40 rano w domu w Solihull, wyskoczyłem z łóżka i podbiegłem do okna. Na patio na tyłach mojego domu stało czterech facetów, którzy zaglądali przez okno w kuchni (od dłuższego czasu nie było tam żadnych zasłon ani rolet). Srający ze strachu i wciąż nieprzytomny otworzyłem okno i wrzasnąłem. Oni spojrzeli w górę i wtedy niedbale wykonali krok w tył w stronę bocznego przejścia. Pobiegłem na przód domu i wyjrzałem przez inne okno, w sypialni, zobaczyłem jak biegną do samochodu  zaparkowanego dalej w bramie. To była inna Impreza (w ciemnym kolorze, MY 99, z dużym spoilerem i głośnym wydechem). Zadzwoniłem po policje, którzy próbowali ustalić szczegóły. Mój samochód był w garażu, z zamontowana bariera "deadlock". Polecałbym tą część wyposażenia. Najwięcej będą wiedzieć o tym IWOC, kto jeszcze tego nie ma i jest zainteresowany dowiedzieć się więcej, napisz do mnie.
Zdecydowałem później, że tamta noc (roztrzęsiony wróciłem do łóżka), że ten  samochód powinienem sprzedać. Nie jestem gotowy ryzykować bezpieczeństwa mojej żony i swojego dla jakiegokolwiek samochodu. Sprzedałem samochód w sobotę dealerowi, od którego go kupiłem.  (MY 99 'T'). Dostałem za niego 17450,<9k miles. Byłem bardzo zadowolony jako że zadzwoniłem do 4 dealerów ale tylko jeden z nich był zainteresowany. Wszyscy pozostali twierdzili, że właśnie oczekują dostawy zamówionych Subaru P1. Byłem i wciąż jestem rozstrojony po stracie samochodu, ale co byłoby gdybym go nie sprzedał - miałem go tylko 11 miesięcy, ale samochód i IWOC & SIDC (Subaru Impreza Driver Club) stawały się znaczącą częścią mojego życia. Wciąż jesteśmy zaniepokojeni tym że oni wrócą. Tak byliśmy przerażeni, że cała następną noc staliśmy gapiąc się przez okna. Mamy jednak nadzieję że jeżeli wrócą i zobaczą pusty garaż uznają, że samochód  został sprzedany, nie ma go już tutaj.
Zamierzam kupić coś mniej popularnego, bardziej dojrzałego (może stara 528i?) Jestem skłonny zaakceptować cokolwiek co nie będzie przypominało Scoob. Nigdy nie wiadomo, może w tym roku lub za dwa lata spróbuję jeszcze raz  kiedy co czwartym samochodem  na drodze będzie Scoob. Zamierzam napisać oddzielnie do Martina. Chciałbym wyrazić podziękowania dla Steva Breen'a z IWOC, za to że  pomagał mi wyjść z przeszłości zarówno przed jak i potem gdy miałem  samochód. Obecnie zajmuje się pisaniem i mogę we właściwy sposób przyswajać sobie i starać się być bardziej selektywny w tym, co czytam.

 


"Smutna historia Subaru Impreza STi 22B"

To, co widzisz w ogóle nie powinno istnieć. Jest to jedna z najlepszych przeróbek Imprezy, jaka kiedykolwiek powstała. 22B (bo tak oznaczono ten model) jest nie tylko jedynym takim samochodem w USA, ale czterysetnym z powstałych 399. Gdzie jest haczyk? 
Otóż masz przed sobą brakujący numer 13, który teoretycznie nie został wyprodukowany. Widocznie szefostwo Subaru było bardzo przesądne... Najsmutniejsze jest, że egzemplarz ten po dwóch latach będzie musiał zostać poćwiartowany przed obliczem amerykańskiego celnika :(
"Musieliśmy już zniszczyć model 555 sygnowany podpisem Colina McRae oraz WRX RA Sti z 1997r." - mówi Alex Fedorak z Subaru US. Dodaje, że pożegnanie z 22B będzie szczególnie przykre. 
Wszystkiemu winne są amerykańskie regulacje prawne, które zezwalają importerowi na sprowadzenie jednej sztuki samochodu (niedostępnego normalnie na rynku) tylko na 5 lat. Po tym okresie, który może zostać wydłużony tylko na 1 rok, Importer jest zobowiązany sprzedać samochód poza granicę USA lub ... zniszczyć.
"Bardzo trudno jest sprzedać jeden egzemplarz na innym rynku, np: japońskim, zawsze opcja zniszczenia auta wychodzi taniej" - mówi Fedorak. Obiecuje dołożyć wszelkich starań, żeby zachować No. 13 w jednej całości (datki mogą być wysyłane do miesięcznika Car) .
Samochód został sprowadzony do Stanów w 1998r., aby zmienić postrzeganie aut Subaru jako 'tanich i niezawodnych'. Firma chce dotrzeć do młodego odbiorcy i spopularyzować sportowy model tej marki, jakim jest 2,5litrowa Impreza RS.

Tłumaczenie: Cezary Jezierski

Źródło: artykuł z magazynu Car - kliknij (skan w formacie JPG, zajmuje 97 KB)