WSTĘP | 22B | ELECTRA | GT-TURBO | NA SZCZYCIE | P1 | PROFIL P1 | P1 TEST | PROFIL TURBO/WRX STI/P1 | WRC | WRC HOŁKA | WRX | TYPE RA | WRX STI | STI TYPE R | STI TYPE RA |
Wstęp
Najpopularniejszym modelem marki Subaru jest Impreza - pojazd, który obecnie wygrywa większość rajdów samochodowych na całym świecie. W tym przypadku nie tylko rozgłos i reklama świadczy o jakości pojazdu, ale również jego walory użytkowe oraz solidność wykonania. Model Impreza powstał w 1992r. na bazie skróconej płyty podłogowej modelu Legacy i obecnie oferowany jest w formie 4-drzwiowej limuzyny, 2-drzwiowego coupe oraz bardzo interesującego kombi, zwanego Sports Wagon. Pojazd dostępny jest wprawdzie z układem napędzającym tylko jego koła przednie, ale większość nabywców zamawia wersje z napędem czterech kół. Impreza wyposażona jest w 4-cylindrowe silniki typu bokser:
W celu zwiększenia dynamiki pojazdu, na życzenie, dostępny jest reduktor o niewielkim przełożeniu, który może być również przydatny przy wolnym poruszaniu się po drogach o nie najlepszej nawierzchni. Subaru Impreza, które już w standardowej wersji jest pojazdem bardzo dobrze wyposażonym i oferuje dodatkowe walory związane z jego układem napędowym, stanowi w krajach europejskich bardzo ciekawą alternatywę w stosunku do niewiele tańszych samochodów klasy kompaktowej. Galeria zdjęć wersji cywilnych Subaru Imprezy Subaru Impreza jest jednym z najlepszych i zarazem najbardziej oryginalnych samochodów w swojej klasie. Unikalny napęd na na cztery koła (AWD), bardzo bogate wyposażenie podstawowe, piękny i niepowtarzalny kształt linii nadwozia sprawiają, że samochód ten stał się właściwie już legendą. Subaru Impreza został opracowany na bazie skróconej płyty podłogowej modelu Legacy. Oprócz limuzyny istnieje kombi, coupe a nawet kabriolet. Debiut w 1992 roku. Wersja 2.0 Turbo przyśpiesza do 100km/h w 6.6s oraz rozwija prędkość 230km/h. Subaru Impreza ma świetną reputację na rajdach zaliczanych do Mistrzostw Świata. Na Subaru startował między innymi nasz polski mistrz rajdowy Krzysztof Hołowczyc. W badaniach awaryjności różnych marek i modeli samochodów, przeprowadzonych przez TÜV w 1998 roku, Subaru Impreza uplasował się na pierwszym miejscu pod względem najmniejszej awaryjności w okresie 3 lat i na trzecim w okresie 5 lat. Czyż nie jest zaskakujące, że wymiatająca Impreza Turbo
przejeżdża mokre okrążenie odrobinę wolniej od Audi S3? Nie kiedy się siedzi na
miejscu kierowcy. Subaru jest żwawsze i bardziej ustawne a rama zdaje się lepiej
ustawiony, by dostarczać moc na obie osie a nie tylko na przód, ale wyraźnie brakuje mu
przyczepności.
Fabryczne turbo jest cudownie czułe na ruch przepustnicą,
możesz dokładnie korygować tor jazdy na szybszych krzywych a on przywiera i wyjeżdża
tyłem z zakrętu podczas, gdy przednia wewnętrzna opona wgryza się w nawierzchnię.
Jednakże podwozie wymaga nieustannej uwagi z powodu elastycznego odczucia jakie
wywołuje, gdy przechodzi z jednego stanu zablokowania do drugiego - pozostaje szczątkowy
ładunek, który ujawnia się, kiedy wydaje ci się, że skończyłeś zmianę kierunku.
Nie zapominając o tym, możesz uczynić z niego posłusznego sługę przy użyciu
hamulca. Świetna zabawa.
22B nie przypomina innych Imprez. Jest sztywny i zrywny - tak jak wyobrażasz sobie samochód WRC na mokrym asfalcie. Sztywne podwozie nie zdobywa pewnie waszego zaufania, jeżeli chodzi o jazdę w deszczu, ale szerokie opony Pirelli zapewniają naprawdę wspaniałą przyczepność. Podobnie jak standardowy GT-R będzie nadsterowny tak długo i czysto na ile mu na to pozwolisz. Momentu jest mnóstwo a przepustnica bardzo czuła tak, że możesz wprowadzić mały poślizg i pewnie go utrzymywać. Na zakrętach tył pozostaje przyklejony, nawet przy nagle zamkniętej przepustnicy i kwestią czasu jest poczekanie aż ryczący przód złapie przyczepność zanim zamkniesz gaz. Zadziwiająco skuteczny i wystarczająco dobry, aby zapewnić sobie miejsce w finale obok niekwestionowanej gwiazdy pucharu Imprez - RB5.
|