WSTĘP | 22B | ELECTRA | GT-TURBO | NA SZCZYCIE | P1 | PROFIL P1 | P1 TEST | PROFIL TURBO/WRX STI/P1 | WRC | WRC HOŁKA | WRXTYPE RA | WRX STI | STI TYPE R | STI TYPE RA |

P1

Po co nam kolejna replika rajdowa Imprezy? Pewnie odgadniecie odpowiedź, gdy usłyszycie, że nazwa P1 oznacza "Prodrive One". Tak, to oficjalna, autoryzowana przez Subaru i posiadająca gwarancję w wielkiej Brytanii wersja silnikowa, która została zaprojektowana przez ludzi znających się na rzeczy. Dokładnie go obejrzeliśmy a nasz Vicki Butler-Henderson jeździł prototypem.

 

IMPREZA P1

     Prodrive P1 jest oparty na WRX STi w japońskiej specyfikacji, na bazie której wyprodukowana zawodniczą rajdówkę (których kilka sprowadzono w nieoficjalnym imporcie), ale został przystosowany do brytyjskich wymogów a Subaru udziela gwarancji. Za 30 000 funtów dostaniesz dwudrzwiowe nadwozie w kolorze Sonic Blue (chociaż prototyp, którym jeździliśmy był biały) wyposażony w przednie i tylne spojlery projektu Petera Stevensa. Porusza się na wieloszprychowych aluminiowych siedemnastocalówkach i oponach o rozmiarze 205/45, ma krótko zestopniowaną, pięciobiegową skrzynię i szybsze sterowanie od zwykłej Imprezy. Zastosowanie ABS wyeliminowało możliwość zainstalowania zmiennego mechanizmu różnicowego, jako że te dwa systemy nie mogą ze sobą współpracować a Subaru uznało, że ABS jest ważniejszy. Ostre, dwutarczowe sprzęgło 22B także zostało zastąpione bardziej tradycyjnym. Dwulitrowy silnik ma pokaźne 278 KM i 260lb/stopę momentu obrotowego, rozłożone w proporcji 60/40 przód/tył, co oznacza, że zakochasz się w nim w momencie kiedy depniesz na gaz. Cieszy, że pomruk silnika jest natychmiastowy na każdym biegu, gdy tylko obroty dojdą do 3000 - 3500. Napęd na cztery koła daje mu zatrważającą stabilność, szczególnie na mokrym, ale to co naprawdę jest wspaniałe, to prowadzenie. Tak wspaniały samochód jak Mitsubishi Evo VI dostaje tutaj baty. Prowadzenie Subaru jest bardziej mięsiste, pozwalające lepiej wyczuć drogę, co sprawia, że kierowca staje się bardziej pewny siebie. I zmiana biegów jest szybsza i krótsza niż w Evo. Chcę go mieć.

DANE TECHNICZNE

 
Model: dwudrzwiowe coupe
 
Silnik: dwulitrowy, czterocylindrowy w układzie boxer
 
Max moc/moment: 278KM/260funtów/stopę
 
Przeniesienie napędu: pięciobiegowa skrzynia
 
Napęd: na wszystkie koła
 
Osiągi: 0-62 mil poniżej 5.5 sek (oszacowane), 150 mil/h (oszacowane)
 
Zawieszenie: kolumny MacPherson przód i tył
 
Wymiary: (mm) długość:4340; szerokość 1810: rozstaw kół 2520
 
Rywale: Mitsubishi Evo 6, Nissan Skyline, BMW M3
 
Cena: około 30 000 funtów
 
Dostępność: Sprzedaż w Wielkiej Brytanii od zaraz, dostawa w marcu