WSTĘP | 22B | ELECTRA | GT-TURBO | NA SZCZYCIE | P1 | PROFIL P1 | P1 TEST | PROFIL TURBO/WRX STI/P1 | WRC | WRC HOŁKA | WRXTYPE RA | WRX STI | STI TYPE R | STI TYPE RA |

 

22B 

 

 [ S U B A R U   I M P R E Z A   W R X   S T i   2 2 B ]

     Najnowszy model Subaru - Impreza WRX STi 22B to ręcznie produkowane dwu-drzwiowe coupe bazujące na rajdowych wersjach modelu Impreza WRC. Samochód ten wywalczył dla Subaru w latach 1995, 1996 i 1997 rajdowe mistrzostwo świata. To właśnie Impreza prowadzona przez Richarda Burnsa wygrała w tym roku najtrudniejszy rajd europejski - Rajd Akropolu. W Mistrzostwach Polski na Subaru Impreza WRC startuje Krzysztof Hołowczyc (obecny mistrz Polski) i Leszek Kuzaj.

     Impreza WRX STi 22B produkowana w limitowanej liczbie czterystu egzemplarzy to najszybszy model Subaru przeznaczony do jazdy po drogach. Warto podkreślić, że spośród dwóch egzemplarzy z lewostronną kierownicą znajdujących się w Europie, jeden został sprowadzony do Polski przez firmę RalliPro. Model ten jest wyposażony w silnik 2,2 l o mocy 280 KM, ale jest to znacznie zaniżona wartość. Testy magazynów motoryzacyjnych dowiodły, że osiąga moc około 380 KM. Różnica wynika stąd, że w Japnii postanowiono ograniczyć produkcję samochodów o mocy powyżej 280 KM, więc żeby ominąć zakazy, Subaru zaniżyło moc tego modelu. Turbodoładowana jednostka posiada maksymalny moment obrotowy równy 430 Nm zapewniający rewelacyjne osiągi i niesamowite wrażenia z jazdy. Potwierdzeniem tej tezy może być wartość przyspieszenia - od 0 do 100 km/h STi 22B rozpędza się w 3,8s. Do zatrzymania samochodu o takich osiągach potrzebne są bardzo dobre hamulce. Wentylowane 17'' tarcze z przodu, 16'' tarcze z tyłu wraz z zaciskami 4-tłoczkowymi z przodu i dwu-tłoczkowymi z tyłu zapewniają najlepszą kontrolę nad tym pojazdem. Model ten jest wyposażony w ogromny spoiler w tylnej części samochodu, który został zaprojektowany wspólnie z FHI's Aerospace Division (producentem części do Boeinga 777). Ciekawostkami tego modelu są niewątpliwie aluminiowe wahacze oraz system wtrysku wody na intercooler. Do wyposażenia standardowego należy unikalny napęd na cztery 17calowe koła z oponami Pirelli 235/40 P-zero. Samochód ten został wyposażony w sprzęgło STi, zbudowane z dwóch talerzy wykonanych z ceramiki i metalu. Impreza WRX STi 22B jest dłuższa o 15mm, szersza o 70 mm i niższa o 10 mm od standardowego modelu WRX STi Type R. Dzieje się tak dlatego ponieważ jest ona wyposażona w oryginalne błotniki i spoilery Imprezy WRC.

Model

Pojemność
silnika:

Moc:

Przyśpieszenie:

Prędkość
max:

Rozmiary:
(dł./szer./wys.)

WRX STi 22B

2212

280 KM

3,8s

250 km/h

4365/1770/1390